A Transforming Public Services Towards Smart City in the Perspective of E-Government in Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.19184/e-sospol.v12i1.53716Abstract
The development of digital technology has brought significant changes in various aspects of life, including public services. In the digital era, people demand faster, transparent, and more efficient services. This encourages the government to transform public services by utilizing information and communication technology (ICT). This Transformation of manual systems into digital ones also improves business processes, increases accountability, and ensures community involvement in policymaking. This study uses a qualitative method with a case study approach. The researcher collects data through observation, data analysis, literacy studies, and/or literature review studies. Implementing public policies using smart cities with an e-government system in Indonesia still faces various multidimensional obstacles. The main problems identified include digital access disparity, limited network infrastructure, large implementation budgets, lack of public understanding, linguistic and technical competence barriers, cybersecurity issues, and rejection of digital Transformation.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Penulis yang mengusulkan naskahnya untuk dapat diproses penerbitannya pada e-SOSPOL dianggap telah menyetujui beberapa hal sebagai berikut:
1. Penulis tidak dapat menarik naskah yang telah usulkan untuk diproses hingga mendapat jawaban dari Ketua Dewan Penyunting atas status naskah artikel ilmiahnya (diterima atau ditolak untuk diterbitkan).
2. Penerbit tidak bertanggung jawab terhadap kasus plagiasi atas artikel yang terbit pada e-SOSPOL
3. Penerbit tidak bertanggung jawab atas data dan isi dari artikel yang diterbitkan pada e-SOSPOL, dan sepenuhnya merupakan tanggung jawab penulis.